poniedziałek, 7 stycznia 2013

Kfz 70 Krupp Protze i Pak 35/36


  Znów kolejny model sprzed lat, po szybkim liftingu. Kfz 70 Krupp Protze był podstawowym typem ciągnika artyleryjskiego w armii niemieckiej lat 1939 - 1942. Prezentowany model pochodzi z zestawu 1/76  Matchbox. Nie był on zbyt bogaty w detale,  stąd trzeba było dokonać sporej ilości niezbędnych przeróbek, aby osiągnąć zadowalający mnie poziom.  W samym ciągniku wykonałem następujące przeróbki i uzupełnienia:
-przeróbki burt
-detale na przednich błotnikach
-sprzęt saperski na burtach
-dźwignie w kabinie plus kierownica.
-zderzak przedni
-stelaż plandeki
-amortyzatory(sprężyny z drutu widoczne pomiędzy tylnymi kołami.
Armata ppanc również została wzbogacona : metalową lufą z igły lekarskiej, uchwytami, pokrętłami, elementami mocującymi tarczę ochronną obsługi,celownikiem  oraz o  charakterystyczną tłoczoną osłonę u wylotu zamka, którą wykonałem z folii aluminiowej, wygniatając jej kształt i krzyżowe wgłębienie na gumce kreślarskiej przy pomocy igły. Planowałem niegdyś, że Krupp stanie się podstawą do wykonania dioramy, stąd umieszczone  na nim gadżety -karabin Mauser 98 k, hełm w pokrowcu Waffen SS, skrzynia-odcięta od  MG 42 z figurki ESCI itd. Kto wie może kiedyś wrócę do tego pomysłu.
 Malowanie modelu przedstawia pojazd z dywizjonu przeciwpancernego 3 Dywizji Zmotoryzowanej SS Totenkopf  w Rosji latem 1941 r. Nie ma ono solidnej podstawy źródłowej, oparte jest tylko o kolorowy schemat. Oznaczenia dywizyjne -Totenkopf wykonałem ręcznie. Pobawiłem się też troszkę obróbką zdjęć, mam nadzieję, że nie wyglądają najgorzej;-).
Nie mniej widać wyraźnie, że czas już zmienić aparat na nowszy model.

Na koniec fotografie 'archiwalne' :-)






 Pozdrawiam 
A.

5 komentarzy:

  1. Zachwycam się każdym Twoim modelem. A zdjęcie stylizowane na fotografie prawdziwego sprzętu, to już, po prostu, mistrzostwo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie pomalowany Model, jednak rozpikselowane zdjęcia są i wiele szczególików ucieka.

    Sławek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję Panowie!!
    @Inkub: Cieszy mnie niezmiernie, że Ci się podoba, bo nie jest żadną tajemnicą, że z praktyki wybitnie znasz się na rzeczy. To prawie jak zdać egzamin u wymagającego profesora ;-) Byleby oceny nie były dawane na wyrost ;-) To jednak de facto bardzo słaby model pod względem technologicznym.Te lepsze wciąż spoczywają nie zrobione na dnie przepastnej szafy i czekają na lepsze czasy...
    @Sławek-zdjęcia nie zachwycają, to raczej wina sprzętu. W domu przy sztucznym świetle już lepsze nie wyjdą. Ludki może kiedyś dorobię.
    Pozdrawiam
    A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprzęt, nie sprzęt malowanie bardzo ładne. Jestem ciekawy jak by się prezentowały Twoje modele z lepszym aparatem, na pewno byłyby jeszcze lepsze, a najlepiej byłoby je zobaczyć żywym okiem :)

      Usuń