piątek, 20 października 2017

Sturmgeschütz III Ausf G, 1/100


Na fali entuzjazmu  wprowadzenia nowej gry bitewniakowej- Tanks- promowanej przez warszawską firmę  Wargamer, postanowiłem  przypomnieć sobie jak wykonuje się modele pojazdów :-) Ponieważ mam w sekretnym składziku dużo modeli  15mm  Battlefront Miniatures, wybór nie był prosty.  Ostatecznie zdecydowałem się  zrobić  w pierwszym rzucie miniaturę jednego z podstawowych 'koni roboczych' niemieckiej Panzerwaffe - działa szturmowego Sturmgeschütz III Ausf.G. Model pochodzi jeszcze ze starej żywiczno metalowej serii, nie jest więc dokładny i szczegółowy, za to na poligonowe próby nowych technik malowania i weatheringu,  które chciałem wypróbować, nadawał się  bardzo dobrze.  Uzupełniłem go o stelaż do zawieszania ekranów przeciw pociskom kumulacyjnym (Schurtzen), wykonany z ciętego na paski  papieru, impregnowanego klejem cyjanoakrylowym. Dodałem również plandekę wykonaną z folii aluminiowej,  zarzuconą niedbale na osłonę jarzma armaty. Zwyczaj ten był często praktykowany przez załogi dział szturmowych.   Było dużo piłowania i dopasowywania. Zeszlifowałem m.in. ekrany na  brzegach, gdyż  w moim poczuciu estetyki były stanowczo za grube.
Malowanie pojazdu jest hipotetyczne.




4 komentarze:

  1. Ładnie wykonany model z bardzo dobrym ześciuchraniem.
    Ciągle jednak pozostaje niedosyt - co do wyboru epoki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. He he, dzięki Robercie! W innych epokach nie da się nałożyć tyle błota i kurzu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1WŚ, Front Zachodni ;) co do błota.
      Pomimo przeciętnego modelu, Twoje wykończenie wygląda imponująco. Nie jestem przekonany czy papierowe shurzen wytrzymają długo na stole, ale prezentują się znakomicie.

      Usuń
    2. Model jest czysty w porównaniu do wielu oryginałów :-) Na temat błocenia modeli zapraszam Cię do dyskusji na forum http://strategie.net.pl/viewtopic.php?f=59&t=12543 Przygotowuję też małe co nie co na ten temat na FB. Co do papieru. Papier nasączany superglue ma wytrzymałość plastiku,o czym najlepiej wiedzą modelarze okrętowi :-) a poza tym to ekrany chronią stelaż bo przyklejone są do błotników i górki z GS-u nad kołami, której nie widać.

      Usuń