wtorek, 17 maja 2011

ELEFANT 1/72

          Po łatwiźnie jaką był Stug IV ,pora na coś bardziej pracochłonnego. Niedawno odświeżyłem nieco,  stary model Elefanta 1/72  z ESCI/ITALERI.  Zestaw fabryczny posiada bardzo wiele  wad i braków. Wprowadziłem więc niezbędne poprawki. Wyrzuciłem fatalną armatę i wykonałem nową od podstaw.To samo z  trójnożnym uchwytem /podporą lufy. Detale z tyłu i  boku kadłuba ,  uchwyty, listwy na przednim pancerzu nadbudówki , detale  na płycie silnikowej , peryskopy kierowcy i dowódcy. Pojazdy z 653 sPzJagAbt operujące wiosną i latem  1944 na Ukrainie posiadały także zimmerit .Ten wykonałem ze szpachlówki zaznaczając charakterystyczny okap górnej ,bocznej płyty pancernej której w modelu nie ma.  Malowanie działa -3 kompania 653 sPzJagAbt , Ukraina wiosna 1944.Oznaczenia wykonałem pędzlem.Podsumowując -bardzo dużo pracy a efekt mogą czytelnicy ocenić sami do czego szczególnie zachęcam. Generalnie odradzam zakup tego modelu.Kosztuje zbyt wiele pracy,  aby można było osiągnąć choćby w niewielkim stopniu,  zadowalający efekt.


                                                                              

                                                                           

6 komentarzy:

  1. Wygląda świetnie. Z czego robiłeś lufę?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję! Lufa jest z fragmentu ramki. Zamocowałem w wiertarce, odpowiednio dłuższą i szlifowałem papierem ściernym, pilnikami iglakami.Gorzej było z hamulcem wylotowym. Ten składa się z 4 części. Wcześniej wykonałem 4 inne armaty więc nabrałem wprawy w tej katorżniczej robocie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładne bydle, jednak sporo pracy musiałeś w niego włożyć

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak robiłem go pierwszy raz nie było innego modelu. Nie było też aluminiowych luf. Teraz są już duuużo lepsze Ferdynandy-Elefanty.;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tą produkcją armaty to dosć mroczna historia..
    podziwiam :>

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiesz,ona nie jest okrągła w przekroju, a robi się to pół dnia.Najtrudniejsza lufa jaką robiłem była z ISU-152 -PST-zemsta Łukaszenki ;-)

    OdpowiedzUsuń