niedziela, 15 maja 2011

Czekając na figurki siedemnastowieczne


Rynek modelarski niestety nie obfituje w udane miniatury żołnierzy z XVII w w skali 20 mm (1/72). Kilka lat temu zakupiłem zestawy piechoty szwedzkiej i cesarskiej z wojny trzydziestoletniej firmy Revell. Jako pierwszy powstał z nich  'żółty' regiment gwardii króla  Gustawa Adolfa- Hovregementet.
Chcę także podziękować w niniejszym wpisie Michałowi -'Kadrinaziemu'  za pomoc i wszystkie uwagi historyczne oraz koleżance Miuti za wskazówki 'krawieckie' ;-).  Bez nich popełniłbym  bardzo wiele błędów merytorycznych. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję!
Miniatury Revella uzupełniłem nielicznymi figurkami firmy A Call to Arms  która produkuje m.in bardzo udany zestaw żołnierzy z czasów ECW
http://www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx?id=22
oraz Zwiezda
Dokonałem w kilku przypadkach nieznacznych konwersji poprawiających wygląd figurek i ich historyczne zakotwiczenie.Wymieniłem piki(niestety wówczas jeszcze z drutu miedzianego) , forkiety, dorobiłem kilka kapeluszy , czapek , hełmów i rapierów.Oficerowie otrzymali jako ozdoby do kapeluszy , strzępy zebranych  piór. Uwzględniłem też kilka poprawek 'krawieckich' ;-)  Sztandary regimentu są historyczne. Oryginały zostały utracone na rzecz wojsk cesarskich po krwawym ataku tej jednostki pod Lutzen.

Duża ilość fotografii z powyższymi figurkami ukazała się już na blogu Michała
http://kadrinazi.blogspot.com/2010/05/hovregementet-rekonstrukcja.html
http://kadrinazi.blogspot.com/2010/05/raz-jeszcze-hovregementet.html
Tu zamieszczam więc tylko niewielkie uzupełnienie















                                 

4 komentarze:

  1. Bardzo ładnie wygląda ten cały oddział. A wymiana takich akcesoriów, które z wykonane plastiku wyglądają kiepsko, zdecydowanie "urealnia" ich wyglad.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Inkubie. Nie pomyślałem wówczas o stalowym drucie na piki. Następnym razem się poprawię ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Doskonałe prace! Zawsze ceniłem Twój kunszt. Cieszę się, że zdecydowałeś się na własny blog. Życzę miłego blogowania!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam jak dokładnie badałeś kwestie mundurów i sztandarów tego regimentu. Czekam na kawalerię do kompletu ;)

    OdpowiedzUsuń